09126898302
ایران - تهران - تهران - اندیشه - فاز یک - بلوار طالقانی - بین یازدهم و دوازدهم - یدکی میلاد
منو سریع
دریچه گاز 206 تیپ 2

دریچه گاز 206 تیپ 2

دسته بندی ها
لوازم موتوری
زمان مورد نیاز برای مطالعه
2 دقیقه

دریچه گاز برقی قسمتی از دریچه گاز خودرو 206است که به طور مستقیم توسط سیم وصل شده به پدال گاز تحریک نمیشود. تحریک این دریچه گاز که با یونیت کنترل موتور یا ایسیو است ، توسط ایسیو میباشد . ایسیو با استفاده از سیگنال پدال گاز که توسط راننده تحریک میشود به دریچه گاز دستور می دهد.

برای معرفی دریچه گاز برقی پژو ۲۰۶ باید بگوئیم که دریچه گاز وظیفه‌ی کنترل میزان هوای ورودی به محفظه احتراق موتور را دارد.
همان طور که می‌دانید یکی از عناصر لازم برای ایجاد جرقه و احتراق سوخت، اکسیژن است. این اکسیژن مورد نیاز برای عملکرد خودرو توسط قطعه‌ای بنام دریچه گاز تامین می‌شود.
دریچه گازها در آغاز پیدایش‌شان نمونه سیمی بودند اما با کامل‌تر شدن خودروها و اضافه شدن یکسری مزیت‌ها، دریچه گاز برقی نیز طراحی و تولید شد.
دریچه گاز برقی پژو ۲۰۶ و نمونه‌ی سیمی آن هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند اما با مقایسه عملکرد این دو دریچه گاز، می‌توان به این نتیجه رسید که دریچه گاز برقی از عملکرد بهتری برخوردار می‌باشد.
میزان باز و بسته بودن دریچه گاز برقی پژو ۲۰۶ با استفاده از ایسیو (ecu یا واحد کنترل مرکزی) تعین می‌شود. ایسیو با توجه به وضعیت موتور و با استفاده از اطلاعاتی که از سنسورها دریافت می‌کند، میزان باز و بسته بودن دریچه گاز در خودروی پژو ۲۰۶ را تعین می‌کند.

دریچه گاز برقی در پژو ۲۰۶ چگونه عمل می‌کند؟

عملکرد دریچه گاز برقی به این شکل است که ابتدا راننده پدال گاز را فشار می‌دهد. میزان فشار وارده به پدال، به ای سی یو گزارش داده می‌شود.
ای سی یو (ecu) با پردازش داده‌هایی که دریافت کرده است، دستوری به سمت دریچه گاز برقی ارسال می‌کند. این سیگنال ارسالی می‌تواند به منظور کاهش و یا افزایش میزان ورود جریان هوا باشد.
در دریچه‌های سیمی و مکانیکی نیازی به طی نمودن این مراحل نیست و میزان تغیر دریچه مستقیما توسط سیم کنترل می‌شود. دریچه گاز برقی با استفاده از جریان ولتاژ dc ارسالی از ایسیو کنترل می‌شود.
در نهایت باید به کامپیوتر ماشین اطلاع رسانی شود که دستور ارسالی، دریافت، پردازش و انجام شد. این فیدبک توسط مقاومتی که درون دریچه تعبیه شده است به سمت کامپیوتر خودور ارسال می‌شود.

برچسب ها :
انتخاب پشتیبانی

با انتخاب یکی از گذینه ها با ما در ارتباط باشید

پیام به پشتیبانی
گفتگو آنلاین
تماس با ما
خرید فوری
صبرکنید...
1
زمان تحویل :
مبلغ قابل پرداخت : 0
مشاوره فوری
.allHeaderIndex2 .allSearchData ul:nth-child(2){ display: none; }